1.300 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

HyperPro på vej :D HyperPro på vej :D

Så er det bestilt...

Total ombygning af min ninja til HyperPro komponenter.
Progressive fjedre over det hele, nye pakninger, ny olie alle steder, ny gas i bagdæmperen. Generelt totalt eftersyn/renovering og ombygning til de andre komponenter v. Michael Graversen /Hyperpro Holstebro.

Damn jeg glæder mig til den er bygget om og justeret ind til mig med vægt og kørepræferencer og det hele... smiley

Er lidt spændt på hvor stor ændring det giver rent praktisk, om jeg får mærkbar bedre affjedring eller hvad konsekvenserne ved ombygningen bliver. Jeg er spændt som et lille barn ihvertfald hehe...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HyperPro på vej :D
  • #1   6. maj 2010 Har gang i samme ombygning til min =) Min skal op til ham en af de nærmeste dage =)

Glæder mig fandme også

• #2   6. maj 2010 Hva koster sådan en omgang ca?

• #3   6. maj 2010 Jeg gav 15k for det.. NY indmad i forgaffel og den store model bagdæmper med alle justeringsmuligheder.

• #4   6. maj 2010 Har også fået lavet samme omgang, synes ikke man mærker så meget til de progressive fjedre endnu olien er nok for kold.. Men skal på anderstorp på mandag+tirsdag så må vi se hvordan det virker der oppe..

Synes bare at folk man snakkede med sagde at det var som en ny cykel med progressive fjedre men det har jeg til gode endnu at mærke.. hehe..

• #5   6. maj 2010 Jesper A: Jeg håber sgu jeg får mærkbar forskel... ellers giver det jo ikk rigtigt mening at skifte komponenterne hvis formålet udebliver... py ha, nu bliver jeg helt spændt på det færdige resultat...

Nogle der har mærkbare erfaringer med Hyperpro?

• #7   6. maj 2010 Så længe den ikke er solgt vil jeg have optimal (n)ydelse ud af den smiley Sæsonen stopper jo ikke fordi jeg har den til salg... Så min plan er at køre på den som jeg ville have gjort hvis ikke den var til salg, og kommer der så en køber til den må jeg se på det til den tid.

Det bliver jo også en fordel når jeg skal sælge den, at den skiller sig lidt ud fra de andre og det er så nye komponenter der kommer på den. Den fordel må en potentiel køber også kunne se... Bare se hvor mange gadecykler der aldrig nogensinde har fået skiftet noget som helst i forbindelse med affjedringen. Mange har aldrig fået skiftet olie i støddæmperne overhovedet! Og sammen med bremserne og dæk er affjedringen altså en af de vigtigste funktioner vi har rent sikkerhedsmæssigt! Så jeg forstår ikke dem der forsømmer det så voldsomt. Min cykel har kørt omkring de 20.000km og jeg tror ikke den tidligere ejer har skiftet olie i gaflerne, så det må være tid for min nu...

Om jeg så får pengene tilbage på investeringen tror jeg ikke jeg skal regne med hehe... Det får man sgu aldrig når man lægger penge i mc.

Jeg vil bare gerne have nogle fede køreoplevelser så længe jeg har cyklen, og det er jeg sikker på en ny affjedring kan være med til at give mig. Så må det koste dét det koster...

• #9   6. maj 2010 Hvad var den største ændring for dig ved at få lavet ombygningen?
    fordele/ulemper?

• #11   6. maj 2010 Det der med progressive fjedre er det ikke lidt ... omdiskuteret? Jeg kan bare ikke forstå hvis man kører ind i et sving med god belastning på forgaflen, og man rammer en ujævnhed, at det så skulle være ønskværdigt at affjedringen rammer et hårdere område på fjedren. Er cyklens reaktion ikke lidt uforudsigelig?

• #12   26. jun 2010 Jeg skal lige love for det er en anden verden med hyperpro smiley Den har INGEN af de tidligere tendenser der gjorde mig usikker, så nu kører det bare derudaf... Jeg har pludselig fået en cykel der giver responce på det jeg laver istedet for at sejle ukontrolleret rundt. Sving er blevet meget meget bedre da den er helt stabil hele vejen igennem, der er ingen slinger ved nedbremsning og den er mere højhastighedsstabil end det gamle setup.

Det eneste jeg er utilfreds med er jeg ikke har fået lavet ombygningen den dag jeg købte cyklen, for det er da godt nok en helt ny cykel jeg har fået for pengene! Det er klart et system jeg skal have på den næste cykel også!

Kort sagt, det virker bare og jeg er super tilfreds.

• #13   27. jun 2010 ja man kan ihvertifald mærke ujævnhederne i vejen, synes godt nok ikke man kan mærke man kan mærke meget til det prograssive på vej.. men må indrømme at dæksliddet var rigtigt pænt på anderstorp så affjedningen må virke.. .)

• #14   27. jun 2010 Det progressive er netop hvad jeg har kunne mærke... Men det var så også Michael selv der justerede alt op til mig så den burde spille rimeligt godt nu...
    Tidligere var min alt for hård ved bykørsel, så derfor slækkede jeg på justeringen så alt blev blødere, men det var kun til første hårde opbremsning, så var jeg tilbage til det hårde igen for det duede da slet ikke... Så min cykel har altid været enten for hård eller for blød til at være brugbar...
    Med det nye setup har jeg MEGET bedre responce fra cyklen om hvordan den teer sig, så min selvtillid er dermed også mange gange højere! Specielt ved sving med nedlægning og højere hastigheder har jeg bemærket langt højere stabilitet end tidligere... smiley

Front og bag følges også rigtigt ad når jeg presser ned på sæde/tank. Det gjorde det heller ikke tidligere da det var næsten umuligt at justere ind. Med den nye, tyndere olie og setupet som helhed står det hele lige i øjet nu. Alt det jeg brugte en vinter på at opnå gjorde Michael på få timer...

Min bykørsel er dermed blevet mere behagelig da cyklen ikke bumper hen over hullerne, men følges for og bag, samt når jeg bremser igennem mærker jeg en stabil og fast affjedring der giver mig mod på mere... Så jeg er fuldt ud tilfreds med ombygningen!!!!!

Det er helt klart det første jeg skal have lavet igen, når jeg en dag finder en større, nyere cykel.

Jeg må indrømme det var som at køre derned på min gamle cykel, stille den og køre på en helt ny cykel tilbage... Det var den følelse jeg havde da jeg kørte derfra og smiler sidder stadig på hovedet af mig...

Jeg kan ikke udtale mig om dækslidet endnu, men mine forventninger er gode da jeg føler det endelig står som det skal...

Det skal dertil lige siges at jeg på ingen måde er race-guru eller har større erfaring at falde tilbage på - jeg konstaterer bare at alle de negative sider min affjedrind havde tidligere er blevet fjernet... Så jeg har en meget federe oplevelse når jeg kører nu, hvor jeg måske blev lidt nervøs tidligere når bagenden slingrede ved sving eller høj hastighed...

Det er til hver en tid noget jeg vil kunne anbefale til mine venner hvis de spurgte... smiley

Kommentér på:
HyperPro på vej :D

Annonce